2015 m. rugpjūčio 11 d., antradienis

Mėnesinės ir sportas




  Šia tema dažniausiai drovisi atvirai kalbėti tiek sportininkės, tiek pradedančios sportuoti merginos. Pastebėjau, kad dabar tiesiog pasidarė madinga, kai dingsta mėnesinės, nes tada merginos save laiko tikromis sportininkėmis. Mane šiek tiek šiurpina, toks žiūrėjimas pro pirštus į savo sveikatą. Taip pat teko sutikti ir sportininkių, kurios pergyvena, kad joms prasidėjo mėnesinės, nes patino pilvo apačia ir  „užplaukia“ raumenys ir šiaip mėnesinės sukelia diskomfortą. Taip, ir pati ruošiausi ir ruošiuosi varžyboms, tačiau mano tikslu niekada nebuvo mėnesinių dingimas. Visuomet trenerio prašydavau tokios dietos, kad ciklas kuo mažiau nukentėtų. Dėl to man nesuprantamas merginų sportuojančių tiesiog dėl savęs abejingumas. Taigi šiandien trumpai aptarsime amenorėją ir jos pasėkmes.
   
Amenorėja – tai sutrikimas, kai mėnesinių nėra daugiau negu tris kartus iš eilės. Pagrindinės priežastys, kurios gali sukelti amenorėja:
·       Greitas kūno svorio netekimas.
·       Mažas kūno riebalų procentinis kiekis.
·       Per daug sunkios treniruotės.
·       Emocinė įtampa.
·       Griežta dieta.
  
Amenorėją sukelia sutrikusi hormonų, atsakingų už mėnesinių ciklą, gamyba. Tuo pat metu mažėja estrogen ir progesterono gamyba.
  
Gal iš pirmo žvilgsnio ir atrodo: „kas čia tokio, kad dingo mėnesinės, atsistatys su laiku“, tačiau ciklo dingimas sukelia rimtas pasėkmes. Didžiausia rizika – kaulų mineralinio tankio sumažėjimas. Organizmui pritrūkus estrogeno susilpnėja ir nusilpsta kaulai, tai gali sukelti osteopeniją ( mažesnis už normalų kaulų tankis) arba osteoporozę ( didesnį kaulų tankio praradimą). Tyrimais nustatytas ir ryšys tarp mėnesinių skaičiaus per metus ir kaulų tankio, kuo mažiau mėnesinių, tuo mažesnis kaulų tankis. Taip pat , smarkiai sumažėja Jūsų galimybė pastoti. Reprodukcinė funkciją atsistato, kai tik pradedate vėl tinkamai maitintis ir nesukeliate streso organimui. Tuo tarpu, kaulų tankio praradimas yra negrįžtamas procesas.

Saugokite save ir savo sveikatą, nes tai brangiausias turtas. Sportinių rezultatų siekite saugiai ir atsižvelgiant į savo kūną, nes jį turite tik vieną. Kartą pakenkus sau, gali tekti visą gyvenimą jausti pasėkmes.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą