2015 m. rugsėjo 26 d., šeštadienis

Tas varžybų sezonas.. Keista, kai pradedame skaičiuoti paskutines dienas iki varžybų, kurios prieš pusmetį atrodė taip toli, o dabar jau visai čia pat. Kyla malonus priešvaržybinis jauduliukas: ar viską spėsime, kokius makiažus darysime kaip pasirodysime scenoje? Keista, kai kelis mėnesius gyvenome spalio laukimų, o jis vis tiek atėjo kažkaip netikėtai. Net vasarą gyvenome varžybų laukimu: neleidome sau per daug atsipalaiduoti ir dirbome dėl gražesnių formų nei turėjome pavasario sezono metu. Dabar smalsu pačioms save pamatyti formoje ir pasižiūrėti kiek priartėjome prie užsibrėžtos svajonių formos, kiek pavyko pagerinti pačioms save. Atrodo, kad kūnas keičiasi su kiekviena diena, po truputį mažėja probleminės vietos - šonai, plonėja liemuo. Nepaprastai malonu stebėti savo pokyčius. Sunkiomis dienomis, kai būname tiek emociškai tiek fiziškai pavargusios, besikeičiančios formos yra galingas motyvatorius nepasiduoti ir judėti toliau link savo tikslo, nepasiduoti neigiamoms mintims.

Kas sunkiausia pasiruošime? Viena iš morališkai sunkiausių dalių - masės laikotarpis. Tas masės auginimo periodas atrodė toks ilgas, nors truko tik pora mėnesių per kuriuos priaugome po kelis kilogramus ir kurie mus vis labiau ėmė erzinti. Sunku, kai vieną mėnesį pripranti matyti save su presu ir formoje, o kitą jau esi nebe tokia ryški, matai tik preso kontūrus, girdi komentarus iš aplinkinių, kad po varžybų priaugai. Kad ir kaip keistai tai skamba dabar, sunku buvo ir suvalgyti reikiamą tinkamo maisto kiekį. Atrodė, kad tiek ryžių irmėsos net nesinori (dabar atsiminusios tokias dienas, kai angliavandeniai liejosi per kraštus norisi vėl būti masėjė :)). Skaičiavome laukimo dienas, kai jau pagaliau galėsime "džiovintis" tam,  kad vėl pamatyti spėjusius užsislėpti mūsų raumenukus. Bet kantrybė ir tikslingas darbas duoda vaisių - mes paaugome, padarėme viską, kas nuo mūsų priklauso dėl formos psikeitimo į teigiamą pusę.

Štai keli mūsų receptukai tame laikotrapyje, kai jau gyvename be druskos (jos vartojimą nutraukiame likus kelioms savaitės iki varžybų), be vaisių ir su sumažintu angliavandenių kiekiu. Taip, sunku, bet kartu ir įdomu kas kartą išmėginti save ir savo valią.


Reikės. 100 gr maltos jautienos (paprašau sumalti išrinktą gabaliuką), brokolių, cukinijos. Viskas gaminama savo sultyse. Vietoje ryžių naturalūs ryžių trapučiai.



Pamėgau vištienos marinavimui naudoti sezamo sėklas. Jos priduoda ypatingą skonį kepant.
Reikės: 100 g vištienos krūtinėlės, mėgstamų prieskonių, sezamo sėklų. Vištiena išvolioti mėgstamuose prieskoniuose ir sezamo sėklose. Kepimui naudojamas specialus aliejus be kalorijų.

2015 m. rugsėjo 21 d., pirmadienis

12 dienų



 Iki mūsų pirmo starto liko vos 12 dienų. Vienu metu tos 12 dienų yra labai mažai, o iš kitos pusės labai daug. Nedaug laiko pozavimo pamokų įtvirtinimui, t-walkingo šlifavimui ir formos pagerinimui. Labai daug laiko kalbant apie dietą, nes paskutinėmis savaitėmis ji dar labiau sugriežtėja ir bandome laikytis savo režimo maksimaliai švariai ir nenusižengti valgant net per daug ryžių trapučių nei numatyta mūsų mitybos plane. Vyksta nuolatinė 24 valandų kova pačiom su savimi ir su savo valia. Tenka rinktis tarp to, ko norim dabar ( šokoladų, šviežių bandelių) ir to, ko iš tikrųjų trokštam ir dėl ko dirbam ( gražios varžybinės formos).Šiuo laikotarpiu, esame tikrai įsukusios savo metabolizmą, tad pavalgius jau po 5-10 minučių norisi dar. Toks jausmas, kad visada norime valgyti, nors per dieną suvalgome apie 500 g mėsos, apie 8 - 10 kiaušinių, ryžių bei daug daržovių. Kažkurią naktį net sapnavau, kad vaikštau po parduotuvę ir į krepšį įsidedu kokius tik noriu produktus: bandeles, sūrelius, šokoladus. Atrodo, kad norisi tokių produktų, kurių gyvenime nesilaikydamos varžybinės dietos niekad nepirkdavome : dešrelių, keptų bulvių, sumuštinių, prancūziško batono su nutella.


Likus kelioms savaitėms iki varžybų, jau po truputį jaučiamas nuovargis. Sportuojame 6 kartus per savaitę tokiu principu: jėgos treniruotė + kardio treniruotė ( priklausomai nuo formos darome 45 - 60 min). Kelis kartus per savaitę pozuojame ir repetuojame savo t-walkingą. Laiko praktiškai nebelieka laisvalaikiui: visą laiką atima darbas, sportas ir namai (tvarka namuose nukenčia labiausiai :)). Vakarais ir savaitgaliais net ir nebesinori niekur, norisi ilgiau pamiegoti, pasivartyti lovoje ir atgauti jėgas. Paskutinės kelios savaitės prieš startą pačios sunkiausios savijautos prasmę, jaučiamas jėgų trūkumas ir nuovargis. Žinoma, motyvacija taip pat padidėja, nes likus vos 12 dienų iki starto žinom, kad turim griežtai laikytis ir kad dar ne laikas atsipalaiduoti. Labai padeda bendravimas su sportininkėmis ir sportininkais, kurie supranta ir išgyveno/išgyvena tą patį. Visada, kai labai sunku, gera turėti vienai kitą, kai galime bet kada pazysti viena kitai kaip sunku, sulaukti palaikymo, spyrio į užpakalį ar tiesiog pasvajoti kaip skaniai po varžybų kartu valgysime šokoladą su riešutais.

2015 m. rugsėjo 3 d., ketvirtadienis

Maisto paruošimas visai dienai



Pradėjus sveikai maitintis, pas mane atsirado kasdieninis rytinis maisto gaminimo ritualas, kurį per 2 metus idealiai "atkaliau" ir kuris užima kažkur 40 minučių.

Nemėgstu šaldytuve pastovėjusio maisto, ypač neskanu valgyti šaldytuve pabuvusius ryžius, todėl nusprendžiau maistą ruošti kasdien. Mano rytas prasideda 7.30 - 8.00 h. Pirmiausia multifunkciniame puode pradedu sau ruošti kiaušinienę pusryčiams. Gaminu ją priklausomai nuo to ar ruošiuosi varžyboms ar ne: jei ruošiuosi į kiaušinienę dedu brokolius, mėgstamus prieskonius, jei nesiruošiu -neatsisakau ir pomidorų, šiek tiek sutarkuoto sūrio. Kol 10 minučių kepa mano skanioji kiaušinienė puode išsiverdu ryžių visai dienai ir keptuvėje arba orkaitėje kepu vištieną arba jūrinę žuvį. Iškepusi kiaušinius, multifunkciniame puode verdu avižinę košę kažkur 15-20 minučių. Per tą laiką, iškeptą vištieną ir išvirtus ryžius paskirstau per 4 indelius savo 12,15,18 ir 21 valandos valgymams.

Savo mitybos savaitę esu suskirsčiusi į jautienos, kalakutienos, vištienos,  žuvies ir jūros gėrybių dienas. Taip man daug greičiau paruošti sau maisto visai dienai.

Paskutinį savo dienos valgymą visuomet pasiruošiu likus 15 minučių iki valgymo kažkur 23.15 h. Tai visuomet būna varškės kokteilis arba kiaušinienė.

Anksčiau, kai mano darbo diena prasidėdavo nuo 9 h ryto, šį maisto paruošimo ritualą darydavau vakare. Iš tikrųjų, su kiekvienu mėnesiu išmokstu vis greičiau paruošti maisto sau, išmokstu vienu metu kol kepa vienas patiekalas, padaryti kitą ir tokiu būdu sutaupau laiko. Daugelis sako, kad neturi laiko gamintis 6 patiekalus per dieną, bet manau tai eilinis pasiteisinimas, kodėl žmogus tiesiog nenori maitintis sveikai. Pati tikrai negaliu skirti maisto gaminimui labai daug laiko ir stovėti prie puodų 6 kartus per dieną. Dėl to, atradau sau tinkantį variantą - visos dienos maisto pagaminimą ryte.


Iš anksto pagamintas maistas, kuris yra kartu su Jumis darbe/universitete/kelionėje leidžia nenukrypti nuo siekiamų tikslų ir nepasiduoti nesveiko maisto pagundoms. Kai išalkstate, sveikas maistas visada su Jumis ir nereikia laužyti galvą, ką sveikiau suvalgyti "Statoile" ar  kokioje nors kavinėje. Be to, sutaupysite ir pinigų, kuriuos galėsite išleisti kur kas naudingiau.